BOLEO Internet & Marketing Services

06 15189636

Welkom op mijn website

Heb jij ook een website die begint met "Welkom op mijn website"? Lees dan snel het artikel waarom je dit beter anders doet.


Welkom op mijn website

Ik zie het nog heel vaak, op de homepage beginnen met "Welkom op mijn website". En dan het liefst in grotere letters dan de rest van de tekst zodat het lekker opvalt. Het lijkt heel klantgericht en vriendelijk maar je doet je bezoeker en jezelf er eigenlijk geen plezier mee.
Hoe zit dat dan?

Kijken niet lezen!

Als iemand je site bezoekt dan kijkt hij in eerste instantie of hij op de goede plek zit. Je pagina wordt binnen 2 - 3 seconden (!) gescand en in die paar seconden moet je bezoeker bevestigd worden dat hij goed zit. Daarvoor kijkt hij o.a. naar je koptekst, dat is meestal tekst met grotere letters en/of andere kleur. De tekst die onder een koptekst staan, wordt dus niet direct gelezen! 

Je begrijpt, het is dan niet zo handig om zo’n belangrijke plek op je pagina te gebruiken voor een tekst die niets zegt over de pagina zelf. Dat ik me welkom voel op je website moet blijken uit hele andere dingen, zoals: goed leesbare tekst, duidelijke navigatie en een foutloze website.

Gebruik de koptekst altijd om aan te geven waar de pagina over gaat.
Soms kan dat met 1 woord, soms met 2 of 3 woorden.

Altijd weer Google

Er is nog een reden waarom je de koptekst niet gebruikt voor “Welkom op mijn website” en dat heeft te maken met de vindbaarheid van je website. Voor Google is je koptekst belangrijker dan de rest van de tekst. Alle reden dus om de koptekst goed te gebruiken.

En zeg nu zelf, gaat je doelgroep je vinden door te zoeken op“Welkom op mijn website”? Ik ken helemaal niemand die dat als zoekterm gebruikt. 

Aan de slag

Verander vandaag nog je koptekst. Je doet je bezoeker er een plezier mee.
Succes! 

Zoek op trefwoorden

  • webtekst (3)
  • seo (1)
  • leesbaarheid (1)
  • typografie (1)

  • Archief

  • maart 2016 (1)
  • mei 2015 (2)

  • Reageren

    Wil je een reactie geven op een artikel?

    Dat kan op Facebook, Twitter en LinkedIn.